• VÅR VISION

  • VÅR VISION

Vision och värderingar

När vi startade Space m2 var vårt huvudsyfte att skapa ett husföretag som tänker lite smartare. Vi skapar miljövänliga hus med samma kvalitet som platsbyggda hus genom att kombinera hantverkstänkande och gedigen träkunskap med modern processutveckling och kvalitet.

Vår unika affärsmodell gör det möjligt att hålla priser på en mycket konkurrenskraftig nivå i förhållande till den kvalitet vi levererar till kund.

Precis som med alla hus är det snabbheten och priset som är attraktivt för kunden. Det är självklart för oss. Men det är framför allt tre andra saker som gör oss intressanta i husbranschen:

  • Vi har organiserat hela produktionsprocessen som en bilfabrik i stället för att bara flytta in en traditionell byggprocess inomhus. Vi har därför ett annat sätt att se på helheten och den viktiga integrationen mellan design och tillverkning.
  • Våra hus håller en kvalitet som normalt sett bara förknippas med platsbyggda hus, med en prisbild som konkurrerar med branschen för flerbostadshus.
  • Hela vår verksamhet, från råmaterial till leverans, planeras och drivs med ett starkt fokus på kvalitet och hållbarhet. Vi tycker det är viktigt helt enkelt.

Vi känner själva att vi har hittat ett eget arbetssätt och en egen filosofi för verksamheten som driver både hållbarhet och utveckling framåt på ett smart och annorlunda sätt. Vi har skapat ett husföretag som har överträffat alla förväntningar och äger unika fördelar i en bransch med stenhård konkurrens. Det gör oss både stolta och självsäkra och gör oss ännu mer övertygade att fortsätta i samma riktning. 

Hållbarhet och utveckling

Space m2 har en policy att bara arbeta med företag och varumärken som är välkända i Sverige, och vi strävar alltid efter att arbeta med så mycket svenskproducerade material som möjligt.

Det är viktigt för oss i vårt arbete med hållbarhet, som är mycket mer än bara ett starkt miljötänk. Men vi vill också utveckla och inspirera människorna på orterna där vi verkar. Och vi vill också vara ett exempel på att man kan vara mycket konkurrenskraftig genom att tillföra nya idéer, specialkunskap och erfarenheter från helt andra områden är byggbranschen.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.